Ofte stilte spørsmål

Stand By Me (SBM) er Daikins nye tilkoblingsplattform for å støtte profesjonelle installatører, sluttbrukere og organisasjoner som leverandører av boliger. Innen Stand By Me-plattformen er det tre dedikerte seksjoner for hvert brukersegment, noe som gjør det mer effektivt og enklere å bruke.

Denne alt-i-ett-plattformen tilbyr alle verktøyene du trenger for å administrere installasjonene og garantiene dine på ett sted via din personlige Stand By Me-konto, og er designet spesielt for å øke effektiviteten din, og sparer deg tid til å gjøre hvert minutt telle.

Vi har som mål å kontinuerlig forbedre tjenestene som Stand By Me-plattformen tilbyr våre kunder. For å gi deg støtte av høy kvalitet og etablere forbedret kommunikasjon mellom deg og din servicepartner, trenger vi at du gir oss kontaktinformasjonen din og litt informasjon om enheten din.

Ved å registrere enheten, kan du få tilgang til produktets liveoppføring. Du kan registrere garantien med et enkelt klikk og få tilgang til Remote Metering & Monitoring Cloud på varmepumpen.

I Stand By Me er det tre dedikerte plattformer for systemeiere, registrerte sosiale huseiere og Daikin-installatører. Du kan opprette en konto for å få tilgang til din personlige portal og registrere produktet ditt. Dette er mulig, enten ved å skrive inn igangkjøringskoden (gitt av Daikin-installatøren), eller ved å finne produktet ditt via Stand By Me online produktkatalog.

Hvis du allerede er registrert, kan du bare logge på via lenken på nettstedet for å se og endre konto og tidligere installerte produkter.

Produktseriene som for øyeblikket er kvalifisert for registrering via plattformen er Daikin-oppvarmingsproduktene (Daikin Altherma varmepumpe, hybrid varmepumpe og gasskondenseringskjelen). Hvis du eier en Daikin Altherma luft-til-vann hybrid varmepumpe, kan du få tilgang til eksterne måle- og overvåkingsdata via Stand By Me-plattformen.

Hvis du vil aktivere ekstern overvåking fra SBM, må sluttbrukeren registrere den tilhørende (W)LAN-adapteren for installasjonen i Daikin Cloud Service via appen Daikin Residential Controller. Sluttbrukeren må også gi sitt samtykke til å gjøre innholdet tilgjengelig for deg som montør (og du må kjøpe den aktuelle e-pakken) for at ekstern overvåking skal bli tilgjengelig.
Dersom adapteren slettes av sluttbrukeren i appen eller adapteren aktiveres på nytt (slettes + legges til igjen), kuttes lenken med ekstern overvåking på SBM, slik at det ikke lenger vil være mulig å bruke adapteren.
Kontakt din lokale Daikin-representant med opplysninger om adapteren for å løse dette problemet og aktivere muligheten til ekstern overvåking.

For å endre kredittkortnummeret ditt under betalingsprosessen, gå til betalingssiden og naviger til betalingsmåtedelen ved å velge pakken du ønsker å bruke. Bekreft alle data og gå til detaljene. Hvis alt stemmer, fortsett til ordreoversikten og velg betalingsmåte. Når du har gjort ditt valg, klikker du på "Bestill nå" og oppgir all nødvendig informasjon for kredittkortet du ønsker å bli belastet. Vær oppmerksom på at det er mulig å endre kortet hver gang en ny bestilling legges inn.